wtorek, 17 listopada 2015

22. "Are you Alice?"

Opis bloga


Gdy los stawia nas przed wielkimi przeciwnościami potrafimy zrobić wszystko, zwłaszcza jeśli chodzi o kogoś kogo bardzo kochamy. Brat Lexi próbował popełnić samobójstwo, próba się nie udała, za to chłopak jest w śpiączce i nie wiadomo czy w ogóle się wybudzi. Dziewczyna postanawia sprawdzić co tak naprawdę się stało. Posłuszna wewnętrznemu głosowi wikła się w bardzo niebezpieczną grę, w której stawką jest życie. Czy uda jej się rozpoznać Alicję? Czy życie wróci do normy? Historia z wieloma pytaniami bez jednoznacznej odpowiedzi. 


Fabuła 3/3

Może rzeczywiście trochę zawyżam, ale historia rozłożyła mnie na łopatki. Genialny pomysł wykorzystania znanej nam wszystkim bajki "Alicja w Krainie Czarów", a połączenie z mrocznym tłem tworzy niezwykły i niezapomniany efekt. Czytelnik najchętniej przestał by czytać, ale tak się uzależnia, że nie jest w stanie i czeka na kolejny wpis. Straszysz, niedomawiasz, a jednocześnie kusisz i przyciągasz. Brawo! 

Poprawność 3/3

Z tego co zauważyłam, każdy rozdział jest u Ciebie betowany. Bardzo dobre wyjście. Autor czasem nie zauważa własnych błędów, dlatego przydaje się właśnie taka osoba.

Estetyka 2,5/3

Bardzo dobrze zorganizowany i estetyczny wygląd. Szablon świetnie oddaje atmosferę historii, a nawet mam wrażenie, że ją potęguje. Wszystko jest intuicyjne i nie trzeba szukać godzinami odpowiedniej zakładki. Te pół punktu odjęłam, ponieważ miałam trudność z czytaniem czarnych liter na szarym tle. Oczywiście nie wszystkim to przeszkadza, a kolor jest na tyle jasny, iż nie powinien mieć z tym nikt problemu. No ale niestety, ten problem występuje, przynajmniej u mnie. 

Rady dla autorki 

Znów mam ten sam problem. Co radzić osobie, która jest tak dobra w tym co robi? Niektóre fragmenty mogłabym cytować w całości. Wszytko jest tak dobrze dobrane. Chyba jedyne do czego mogę się przyczepić to brak emocji. Czuć sztuczność nawet tam, gdzie jej nie powinno być. Więcej zastrzeżeń nie mam. 

Ocena 9/10

Jestem pod ogromnym wrażeniem tego jak piszesz. Czytałam z zapartym tchem i czuję niedosyt. Uruchomiłaś we mnie tę część, która po prostu każe mi wiedzieć co się dalej stanie. 

Pozdrawiam 
Incaligo 

10 komentarzy:

  1. Hej, bardzo dziękuję za ocenę.
    Miałabym jedynie prośbę, czy mogłabyś wskazać mi fragmenty, w których wystąpiła sztuczność? Popracowałabym nad nimi, choć niektóre "sztuczności" są specjalnie napisane, a dlaczego, tego dowiedzą się czytelnicy dopiero w ostatnich rozdziałach. Bardzo się cieszę, że choć trochę mój blog przyciągnął Twoją uwagę. To dla mnie bardzo wiele znaczy. Mam nadzieję, że wpadniesz kiedyś i przeczytasz do końca moją Alicję. Liczę, że zakończenie Cię zaskoczy.
    Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za ocenę,
    Amnesia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak długo musiałaś czekać na odpowiedz.
      Podczas czytania miałam wrażenie, że w fragmentach mówiących o zemście za to co spotkało brata bohaterki, a nawet o nim samym, uczucia są wymuszone. Wielu blogierom nie udaje się pisać ich dość naturalnie, więc naprawdę nie masz czym się przejmować. Trochę praktyki i powinno być lepiej. :)
      Pozdrawiam, Incaligo

      Usuń
  2. Kolejny kwituś...

    Gdy los stawia nas przed wielkimi przeciwnościami potrafimy zrobić wszystko, zwłaszcza jeśli chodzi o kogoś
    kogo bardzo kochamy.

    Przecinki przed potrafimy i kogo.

    nie wiadomo czy w ogóle się wybudzi.
    Przecinek przed czy.

    Dziewczyna postanawia sprawdzić co tak naprawdę się stało.
    Przecinek przed co.

    "Alicja w Krainie Czarów"
    Poprawny polski cudzysłów wygląda tak: „ ”

    Czytelnik najchętniej przestał by czytać
    Przestałby.

    iż nie powinien mieć z tym nikt problemu.
    (...) że nikt nie powinien mieć z tym problemu.

    która jest tak dobra w tym co robi?
    Przecinek przed co.

    Chyba jedyne do czego mogę się przyczepić to brak emocji.
    Przecinki przed do czego i to.

    Jestem pod ogromnym wrażeniem tego jak piszesz.
    Przecinek przed jak.

    która po prostu każe mi wiedzieć co się dalej stanie.
    Przecinek przed co. // Raczej zmusza mnie do poznania dlaczego ciągu, bo dosłownie kazać coś wiedzieć ci nie może. ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, za tak szczegółowe wytknięcie błędów, niektóre z nich powstają z powodu mojego stylu wypowiedzi, a inne z tego, że piszę na tablecie.
      Skoro tak lubisz pokazywać błędy innym, może dołączysz do składu i zrobisz użytek z tak wspaniałej umiejętności? Zachęcam do zastanowienia się.
      Pozdrawiam, Incaligo

      Usuń
    2. Wiesz, że mnie, nieświadomie najpewniej, obrażasz, zapraszając do współtworzenia strony produkującej takie śmieszne świstki? ;D

      Usuń
    3. Plus: ze swojej wspaniałej robię przecież użytek tu od dawna, podając wam wszystko na tacy, tylko wy jakoś nie potraficie przyswoić tak prostych rzeczy.

      Usuń
    4. *wspaniałej umiejętności

      Usuń
    5. Jakość wypowiedzi, może się poprawić jeśli, byś popracowała. Nie mam na celu obrazić tylko zachęcić, bo zawsze ujawnia się to co wkładamy w to c robimy. Ja staram się nie popełniać błędów, jednak nie jestem idealna i też je popełniam. Nie zmienię stylu wypowiedzi, aby bardziej pasował Twojej wizji.

      Usuń
    6. Jakość wypowiedzi zależy od tego, czy ty nad nią pracujesz, nie od tego, czy ktoś pisze za ciebie. Litości, dzieci z podstawówki by zapamiętały choć część z tego, co wam od dłuższego czasu wskazuję i popełniałyby mniej błędów.

      Lol, które konkretnie błędy są twoim stylem wypowiedzi? Podaj kilka cytatów, bo jestem ciekawa, serio.

      Usuń
    7. Shun, może jakieś minimum kultury? Bo obrażanie autorów i ich recenzji jest zdecydowanie nieuprzejme...

      Usuń

Mei z
KS